Kontinuerlig Shuffle Blackjack-maskiner slatt.

Jeg fikk en epost fra en venn i kasinobesikt for en av de store operatorene, spor meg hva jeg vet om a sla kontinuerlig shuffle blackjack-maskiner.

Jeg har gjort en stor undersokelse om korttelling (anvendt), noen verktoy og teknikker for a jukse kasinoer, samt a intervjue den beromte kasinokuken Richard Marcus. Ingenting jeg har avdekket noen gang underforstatt eller forte meg til a tro at kontinuerlige shuffle maskiner (CSMs) kunne bli slatt av kortteller eller shuffle trackers.

Ifolge var kilde synes en gruppe spillere a ha funnet ut hvordan man kan sla disse maskinene ganske regelmessig, selv om det er uklart hvor noyaktig det blir gjort. Som jeg antar er hvorfor de spurte meg.

Mitt forste inntrykk var apenbar skepsis, men basert pa kvaliteten pa var kilde, kan jeg ikke tro at dette faktisk skjer. For en fordel spiller for a kunne sla en kontinuerlig shuffle-maskin uten hjelp pa innsiden (via forhandlere, eller forutsi den spesifikke oppforselen til maskinvarens algoritme) krever ut av boksen a tenke pa hvordan man bruker og manipulerer informasjon som er oppnadd under spillet.

En mulighet – sprekk av shuffling-algoritmen – er dicey i beste fall, og vil trolig kreve investering i to CSM-maskiner for a teste med, en til hack og en til a teste teorier pa. Selv om man skulle knekke en gitt maskin, ville du matte vite hvilke kasinoer som brukte en bestemt modell, og om den brukte en siste programvareoppdatering (hvis de selv gjor programvareoppdateringer pa disse tingene.)

En annen, litt mer realistisk metodikk for a vinne fordel, ville v re a utvikle et system med mikrocounting, hvor en spiller eller lag av spillere bruker informasjon tilgjengelig – antall og antall kort som spilles i siste hand – for a bestemme sammensetningen av resten av dekksettet.

Her er en teoretisk: hvis det er syv spillposisjoner (pluss forhandler) og hver posisjon blir sagt, si et gjennomsnitt pa 3,1 kort per runde, sa vil du vite at i gjennomsnitt 29,6 kort spilles hver hand. 29,6 kort per runde er 9% av et seks dekksett, 11% av 5 dekk, 14% av 4 dekk, 18% av 3 dekk, 28% av 2 dekk, 56% av 1 dekk. Jo mindre dekk som brukes i et spill, jo mer innsikt spiller spilleren kommer inn i sammensetningen av dekksettet gjenv rende.

For a fa ytterligere kunnskap, er det til spillernes fordel a oke antall kort som spilles per hand. Det er helt mulig at et justert grunnleggende strategiplatform kunne matematisk fortelle spillere hvilke hender som skal offras for laget nar dekksettet er under en viss fordel. Jo hoyere antall kort ut av CSM, desto mer noyaktig vil spillerne innsikt i gjenv rende dekk sett komposisjon v re.

Det er en storre fordel for spilleren a spille pa bord med et mindre dekksett. Seks dekk = 312 kort, fem dekk = 260 kort, fire dekk = 208, tre dekk = 156, to dekk = 104, ett dekk = 52.

Basert pa prosentandel av spillte kort, og teller av disse kortene, kan et lag av spillere tolke et spillskjema som ville utnytte bestemte situasjoner.

Det er ogsa innenfor elektronikkteknikkens realmer at en elektrostatisk enhet kunne tilpasse en CSM-shuffle-algoritme tradlost, eller teste den helt og vel, samt beseire feilsoking for a beskytte mot slike tiltak. Gitt den riktige mengden hjerner, oppfinnelse og investering, er dette ikke utenfor mulighetsomradet. Menn skapt langt mer komplekse teknologier for mye mindre avkastning pa investeringen.

En ting er sikkert, sa lenge det er ost, vil det alltid v re mus som prover a stjele det. Med teknologi og hacking a bli sa mye av en sport som det er en fortjeneste a gjore venture, er det en gitt at matematikere og ingeniorer vil forsoke a knekke de siste fremskrittene i kasinospillbeskyttelse. Selv om kasinoene kan ta en periodisk treff fra industrielle oppfinnere, vil det knapt gjore en buk i bukene med kontanter blindt helles pa bordene av spillere som ikke engang kjenner grunnleggende strategi.